perjantai 7. marraskuuta 2014

Pussukka kalalangasta

Olen aloittanut yhteistyön Suomen langan kanssa. Sain sieltä testattavakseni aivan mahtavan värisiä Mollan kalalankoja ja Liina kalalankaa. Minua pyydettiin tekemään Suomen kädentaitojen messuille (14.-16.11) jotakin näistä langoista, mielellään ohjeen kera. 

Olin erittäin innoissani tästä haasteesta ja päätinkin heti, että nyt kokeillaan jotain uutta. Väreistä en osannut päättää vain sitä yhtä, joten valitsin neljä :) Käytin Mollan optista virkkaustekniikkaa, joka löytyy hänen Virkkuri-kirjoistaankin. Kuvion suunnittelin itse StichSketchLE- ohjelmalla. En uskaltanut aloittaa tätä työtä kovin suurella silmukkamäärällä, sillä minulla oli hyvin rajallinen aika, enkä tiennyt miten kuvio asettuu ja onnistunko alkuunkaan pitämään neljä suurta lankarullaa aisoissa. Tästä tuli siis tällainen pieni pussukka, joka sattumalta oli sopivan kokoinen esim. mini Ipadille. Mutta huhhei tässä oli hommaa :)

Ohje tähän pussukkaan löytyy TÄÄLTÄ.



14 kommenttia:

  1. Tää on ihana! Ja värit niin kivasti soljuu keskenään. Oot kyl aika näppärä kirjovirkkaaja.
    Ja mukavaa, et lähdit mukaan meihin "Suomen Langan bloggaajiin". Itse just täällä omaa ohjettani väsäilen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minna. Ilo on ihan minun puolellani! Olen todella innoissani mukana "Suomen Langan joukossa" :)

      Poista
    2. Ite sain ensipurasin Suomen Langan virkkuulankoihin vuosi sitten ja ei ole ollu valittamista. Mun allergiat loppu ku seinään ja langan laatu on kyllä ollu moitteetonta.

      Poista
  2. Onnea yhteistyöstä ja tosi kivannäköinen pussukka! :)

    VastaaPoista
  3. Upeat värit ja kuvio! :) Voisi itsekin kokeilla tuota kuvion suunnitteluohjelmaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kannattaa kyllä kokeilla jos tekee kirjoneuleita tai -virkkausta. Mulla on se sovellus Ipadilla ja on erittäin kätevä. Kulkee aina mukana:)

      Poista
  4. Ai hitsit miten hieno, ihanat värit ja kuvio! Munkin on tehnyt mieli koittaa optista virkkausta, mutta toistaiseksi ei ole rahkeet riittäneet. Kahdella värillä väkersin pari vuotta sitten raitaa ja vinoneliötä, oliskohan nyt aika siirtyä askel eteenpäin... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on loppujen lopuksi helpompaa miltä näyttää, mutta hidastahan se kyllä on. Ainakin mulla:) Askel kerrallaan eteenpäin...

      Poista
  5. Hei kiva ohje! Osaatko kertoa, miten paljon lankaa kuluu per väri noin suunnilleen?

    Kyselee

    Merja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa sanoa muuta kuin että todella vähän:) mulla ei ole vaakaa että olisin voinut edes grammamäärän sanoa. Käytin noita isoja keriä niin tuntui ettei niistä vähentynyt mitään.

      Poista

Jätä merkki vierailustasi sivuillani. Jokainen kommentti on tärkeä <3