tiistai 5. huhtikuuta 2016

Virkattu pipo // OHJE

Edellisten myssyjen jälkeen tuli tunne, että pakko se on itsellekin keretä tekemään pipo kun kaikille muillekin:) Halusin vaihteeksi jotain erilaista, mitä en aiemmin ole kokeillut. Kaapissa odotti kaksi kerää Novitan Ecocotton lankaa. Vähän aikaa Pinterestin kuvia selatessani syntyi mielikuva pystysuunnassa virkatusta piposta. Siitä tuli niin kiva, että haluan jakaa ohjeen teidän kanssanne..






PIPON OHJE

Koko: 54-56 (pienemmän saa kun tekee vähemmän kierroksia työhön, isomman taas lisäämällä kierroksia)
Koukku: nro 6
Lanka: Novita Ecocotton 200g luonnonvalkoinen

Jokaisen ks-kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla.

1. krs: virkkaa 46 ketjusilmukkaa koukulla nro 6. Käännä työ
2. krs: virkkaa kiinteäsilmukka toiseen ketjusilmukkaan. Tee kiinteitä silmukoita rivi loppuun. Tämä on työn nurja puoli.
3. krs: virkkaa kiinteitä silmukoita edellisen kierroksen silmukoiden takareunaan (KUVA 1). Tämä on työn oikea puoli.
4. krs: virkkaa koko rivi kiinteitä silmukoita. 

Jatka kierroksia 3 ja 4, kunnes työn pituus on 47 cm. 

Ompele työn päät yhteen niin, että aloitus- ja lopetuskierros ovat vastakkain. (KUVA 2).

Ompele neulalla ja langalla toinen auki oleva pää umpeen. Pujottele lanka n. 3cm välein sisä- ja ulkopuolelle niin sulkuaukko menee tarpeeksi kiinni (KUVA 3). Päättele lanka.

Taita pipon alareuna ylöspäin. Tätä voit säätää oman mielesi mukaan niin paljon kuin haluat :) Tarvittaessa reunan voi myös ommella kevyesti kiinni pipoon.

Tee pipoon tupsu ja kiinnitä se paikoilleen. Itselläni on tupsujentekolaite, joka nopeuttaa kivasti tupsujen tekemistä. (KUVA 4)

ja näin, nauti uudesta pipostasi! <3






16 kommenttia:

  1. Ihan tilauksesta tuli tää ohje! Just viikonloppuna mietin, että nyt ois tarve kepeälle kevätpipolle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompa kiva kuulla. Tämä on just hyvä näille kevätilmoille :)

      Poista
  2. Onpa hieno! Kuinka pitkä valmis pipo on? Ilman tupsua siis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ilman taitosta pipo on 32cm pitkä. Taitoin sitä 7cm verran.

      Poista
  3. Onpas tosi kivan näköinen pipo ja niin yksinkertainen tehdä! :)

    VastaaPoista
  4. Huikeen hieno! Ja kiitos pöytä vastauksesta!:) -mare

    VastaaPoista
  5. Ompa ihana pipo! :) pittääpä tehä itele tämmöne. :)

    VastaaPoista
  6. Tällaista olen aina halunnut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja nyt sellainen on! Meni tasan kaksi Novitan Cotton linea ja kaksi jaksoa Midsommerin murhia. Kiitos tosi hyvästä ohjeesta.

      Poista
    2. Mahtavaa! Ja ole hyvä vain. Nämä ohjeet on juuri teitä varten :)

      Poista

Pienikin kommentti piristää:)